En dat terwijl één van mijn drijfveren altijd is geweest om juist die competitie aan te gaan en dán te winnen, maar dat geldt blijkbaar niet tijdens de vakantieperiode. Veel van mijn deelnemers aan trainingen hebben mij dan ook gevraagd: “Doede, wat is de beste manier om die stille periode goed door te komen? Welke van al die goedbedoelde adviezen is voor mij het meest zinvol?” En hoewel er net zoveel omstandigheden zijn als er verkoop professionals zijn en ook mijn eigen ideeën ongetwijfeld wenkbrauwen zullen doen fronzen, heb ik zelf een model ontwikkeld. Deelnemers die dit advies hebben gevolgd zijn laaiend enthousiast en passen dit model al jaren achtereen met heel veel succes toe. Het geheim? Het valt of staat (zoals wel vaker) met de 4 P’s, welke in mijn model de middelen, de mogelijkheden, de mensen en de motivatie beschrijven. Het had dus ook over de 4 M’s kunnen gaan, maar dat smoelt minder. Deze vier elementen zijn overigens wel degelijk essentieel en stelt de verkoop professional in staat om zich optimaal en maximaal voor te bereiden op de periode ná de vakanties. Met paspoort, pinpas, partner en passie doet de verkoop professional precies wat zijn klant en prospect ook doet en misschien zelfs wel van hem verwacht: Ga op vakantie, geniet, laad de accu op en verzet je zinnen. Lees geen vakliteratuur, laat staan mail. En zeker geen managementboek Keer veilig, uitgerust en gelaafd weer terug op je post! Het is je gegund en je hebt het verdiend!
0 Comments
Leave a Reply. |
AuteurDoede (1953) publiceerde eerder blog-verhalen op Kenneth Smit Training en persoonlijk onder eigen naam. Archieven
May 2022
Categorieën |